Skip to main content

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejsza Polityka prywatności sklepu internetowego „Marilyn” Salon Fryzjerski (dalej jako Polityka prywatności) ma charakter informacyjny, nie stanowi źródła obowiązków dla Klientów Sklepu, a zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez administratora w Sklepie, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą.
  2. Wszystkie wyrażenia pisane w niniejszej Polityce prywatności wielką literą mają znaczenie przypisane im w Regulaminie sklepu internetowego „Marilyn” Salon Fryzjerski.
  3. Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z poszanowaniem regulacji wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”), jak również przewidzianych w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. W celu realizacji wymogów ustawowych, Administrator dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych oraz zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.
  5. Podanie danych osobowych jest w pełni dobrowolne, ale konieczne, jeśli Klient zamierza złożyć Zamówienie w Sklepie i zawrzeć ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży. Odmowa podania wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże Umowy.
  6. Administrator może pozyskiwać informacje o danych osobowych w następujący sposób:
    • w wyniku dokonania przez Klienta zakupu w Sklepie;
    • poprzez dobrowolną subskrypcję usługi newslettera;
    • poprzez dobrowolnie wprowadzone informacje w wiadomości e-mail skierowanej do Sprzedającego lub w formularzu kontaktowym;
    • poprzez przesłanie reklamacji, wniosku, zapytania lub pisma o innym charakterze;
    • poprzez pliki cookies lub podobne technologie internetowe.

II. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem Państwa danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest: Marta Piasecka prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą MARTA PIASECKA „Marilyn” Salon Fryzjerski pod adresem: ul. Wojska Polskiego 23 lok. 5, 62 – 035 Kórnik, NIP: 7772855337, REGON: 362744326, adres poczty elektronicznej: info@salonmarilyn.pl, telefon kontaktowy: +48 883 644 333, zwana dalej Administratorem.
  2. Z Administratorem można kontaktować się:
    • pisemnie pod adresem: Marta Piasecka „Marilyn” Salon Fryzjerski, ul. Wojska polskiego 23/5, 62-035 Kórnik,
    • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@salonmarilyn.pl,
    • telefonicznie pod numerem telefonu: +48 883 644 333.

III. OGÓLNE PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych wyłącznie w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:

  • osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
  • przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
  • przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
  • przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.

IV. CELE I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. W trakcie dokonywania zakupu Towarów dostępnych w Sklepie Klient podaje następujące dane: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail, dane dotyczące metody dostawy i płatności, dane o zamówionych Towarach w celu zawarcia i późniejszej realizacji Umowy sprzedaży. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez Administratora w celu przyjmowania Zamówień, realizacji Umowy, dokonania wzajemnych rozliczeń.
  2. Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane przez Administratora w następujących celach:
    • zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
    • rozliczenia sprzedaży, ewentualnych reklamacji i archiwizacji – art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO,
    • bieżącego kontaktu związanego ze złożonymi Zamówieniami lub zawartymi Umowami sprzedaży – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
    • za odrębnie wyrażoną zgodą – w celu objętym oświadczeniem, np. w celu przesyłania Klientom drogą elektroniczną (poprzez podany adres e-mail) informacji handlowych dotyczących Towarów lub Administratora (np. w formie Newslettera), w tym w celach marketingowych – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
    • realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych oraz przepisów konsumenckich – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
    • ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

V. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

Administrator będzie przechowywać dane osobowe Klientów jedynie tak długo, jak jest to niezbędne dla celów określonych w niniejszej Polityce prywatności i/lub w celu spełnienia wymogów prawnych i regulacyjnych. Po tym okresie Administrator bezpiecznie usuwa dane osobowe Klientów. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Dane osobowe Klientów przechowywane są w szczególności:

  • przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej Umowy.;
  • okres niezbędny do obsługi reklamacji do czasu wygaśnięcia uprawnień z tego tytułu;
  • do czasu wycofania wyrażonej zgody;
  • do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora;
  • przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej) lub rachunkowych (5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą),
  • w przypadku konieczności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora – przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej.

VI. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

  1. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
    • w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie i ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu Dostawcy realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora,
    • w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności.
  2. Administrator może udostępniać dane osobowe Klientów na rzecz usługodawców świadczących usługi na rzecz Administratora związane z prowadzeniem Sklepu, w tym np. biuru rachunkowemu, bankom itp.
  3. Administrator przekazuje dane osobowe Klienta także uprawnionym organom na ich prawnie uzasadnione żądanie.

VII. PRAWO DOSTĘPU DO DANYCH OSOBOWYCH

  1. Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora ma prawo:
    • dostępu do danych,
    • sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe,
    • usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane,
    • ograniczenia przetwarzania danych,
    • wycofania zgody w przypadku, gdy dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody tej osoby,
    • sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w przypadku, gdy dane są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub w celu marketingu bezpośredniego;
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  2. Klient ma prawo wnieść skargę związaną z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszej Polityki prywatności.
  2. O wszelkich zmianach Polityki prywatności Administrator zobowiązuje się poinformować Klientów z odpowiednim wyprzedzeniem, pozwalającym na zapoznanie się z treścią zmienionego dokumentu, w szczególności poprzez umieszczenie aktualnego tekstu jednolitego Polityki prywatności na stronie internetowej Sklepu.

INFORMACJE O CIASTECZKACH

  1. Pliki cookies (ciasteczka)

Pliki cookies są to małe pliki tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (komputerze, tablecie, smartfonie) podczas korzystania ze Strony internetowej Sklepu. Pliki te pozwalają na rozpoznanie urządzenia Użytkownika oraz odpowiednie wyświetlenie strony internetowej dostosowanej do jego indywidualnych preferencji.

  1. Rodzaje wykorzystywanych plików cookies

W ramach Sklepu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • Sesyjne pliki cookies: są przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika do momentu zakończenia sesji przeglądarki. Po jej zakończeniu, informacje są trwale usuwane z pamięci urządzenia.
  • Stałe pliki cookies: są przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do momentu ich usunięcia przez Użytkownika.
  1. Cele stosowania plików cookies

Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:

  • Dostosowanie zawartości strony internetowej Sklepu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacja korzystania ze stron internetowych: Pliki te umożliwiają w szczególności rozpoznanie urządzenia Użytkownika Sklepu i odpowiednie wyświetlenie strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb.
  • Tworzenie statystyk: które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Sklepu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
  • Utrzymanie sesji Użytkownika Sklepu: (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Sklepu ponownie wpisywać loginu i hasła.
  1. Zarządzanie plikami cookies

Użytkownik ma możliwość samodzielnego zarządzania plikami cookies poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej. Może w szczególności:

  • Akceptować pliki cookies: co umożliwia pełne korzystanie z wszystkich funkcjonalności stron internetowych.
  • Ograniczać lub blokować pliki cookies: co może wpływać na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Sklepu.
  • Usuwać pliki cookies: co może prowadzić do usunięcia ustawień zapisanych w plikach cookies.
  1. Instrukcje dotyczące zmiany ustawień plików cookies

W celu zarządzania ustawieniami plików cookies, Użytkownik może skorzystać z instrukcji dostępnych w menu „Pomoc” przeglądarki internetowej, której używa. Poniżej znajdują się odnośniki do instrukcji zmiany ustawień cookies dla najpopularniejszych przeglądarek internetowych:

POSTANOWIENIA KOŃCOWE DOT. CIASTECZEK

W przypadku pytań dotyczących stosowanej polityki plików cookies, prosimy o kontakt z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@salonmarilyn.pl.